The Effect of Cloud Computing Program on Developing Technical Terminology in English for First Year Applied Arts Students

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

قسم المناهج و طرق التدريس- كلية التربية - جامعة حلوان

المستخلص

Abstract
The main purpose of this research was investigating the effect of Cloud Computing program on developing technical terminology in English for first year Applied Arts students (n=100). Students of 1st year of The Higher Institute of Applied Arts at New Cairo Academy specialized in Interior Design and Marketing were participated and assigned to two experimental groups and two control groups. Two pre-post technical terminology tests were administered to both the experimental and control groups. When statistical analysis was performed, it was found that significant differences existed between the mean scores of the experimental groups on the pre and post administration of the tests. Moreover, it was found that using a cloud computing program was effective in developing technical terminology of the experimental groups. It was concluded that using the cloud computing applications proved to have a large effect size on developing technical terminology. Based on these results, it was recommended that: (1) technical terminology should be given more attention through a checklist that is derived from the needs analysis. It is designed to assist students to become more motivated and to increase students' positive attitudes to learn English language that is relevant to their specializations. (2) Using effective teaching methods is recommended to meet students' needs and desires to learn English. (3) More time and effort should be devoted to develop technical terminology.
ملخص البحث
يهدف البحث الي قياس أثربرنامج الحوسبة السحابية في تنمية المصطلحات الفنية باللغة الانجليزية لطلاب المعهد العالي للفنون التطبيقية . تم تطبيق إختبار قبلي علي عينة البحث( 100) ثم قسمت الي مجموعتين تجريبيتين(50 ) ومجموعتين ضابطتين(50 ) . أستمر تطبيق التجربة لمدة ثلاثة أشهر . بعد إنتهاء التجربة تم تطبيق الاإختبار علي المجموعات الأربعة بعديا . و تم إجراء المعالجة الإحصائية الملائمة والتي كشفت عن وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات المجموعتين التجريبيتين و المجموعتين الضابطتين في التطبيق البعدي لإختبار المصطلحات الفنية ، لصالح المجموعتين التجريبيتين. كما وجد فرق ذو دلالة إحصائية بين متوسطي درجات طلاب المجموعتين التجريبيتين في التطبيقين القبلي و البعدي ، لصالح التطبيق البعدى.كما أثبتت النتائج أن إستخدام برنامج الحوسبة السحابية و تطبيقاته أدت إلى تنمية المصطلحات الفنية للفنون التطبيقية لدى طلاب المجموعتين التجريبيتين، و أن لإستخدام برنامج الحوسبة السحابية حجم تأثير كبير في تنمية المصطلحات الفنية للفنون التطبيقية. و بناء على النتائج أوصى البحث ما يلي: ضرورة الأهتمام بحاجات طلاب الفنون التطبيقية من المصطلحات المستخدمة في التخصصات المختلفة من خلال قائمة الإحتياجات و كذلك الأهتمام بإستخدام طرق تدريس فعالة لتناسب إحتياجات الطلاب من اللغة الإنجليزية.
الكلمات المفتاحية : برنامج الحوسبة السحابة – المصطلحات الفنية – الفنون التطبيقية

الكلمات الرئيسية