نمط عرض المحتوى فى فى بيئة تعلم إلكترونية تشاركية لتنمية لتنمية بعض أبعاد التقبل التكنولوجى لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية.

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

كلية تربية جامعة الفيوم

المستخلص

المستخلص:

استهدف الطرح الحالي تحديد نمط عرض محتوى موجز فى بيئة تعلم إلكترونية تشاركية لتنمية بعض أبعاد التقبل التكنولوجي لدى تلاميذ الصف الثانى الإعدادي، وتكونت مجموعة البحث من (٣١) تلميذ/ة بالصف الثانى الإعدادي، وتم تصميم بيئة التعلم الإلكترونية التشاركية بنمط عرض محتوى موجز وفقًا للنموذج العام للتصميم التعليمي(ADDIE)، وتمثلت أداة القياس في مقياس التقبل التكنولوجى ، وأظهرت نتائج البحث عدم وجود فرق دال إحصائيًا عند مستوى دلالة (0.05) بين متوسطي درجات تلاميذ وفق نمط عرض المحتوى (الموجز)، يرجع التأثير الأساسي لتصميم بيئة التعلم الإلكترونية تشاركية .

.الكلمات المفتاحية: بيئة تعلم إلكترونية تشاركية، نمط عرض محتوى موجز، أبعاد التقبل التكنولوجى

Abstract:

The aim of the current research is to determine the style of presenting a brief content in a participatory electronic learning environment to develop some dimensions of technological acceptance among the students of the second year of middle school. The research group consisted of (31) female students in the second year of middle school. for educational design (ADDIE), and the measurement tool was the technological acceptance scale, and the search results showed that there was no statistically significant difference at the level of significance (0.05) between the mean scores of students according to the content display style (brief), due to the main effect of the design of the e-learning environment is participatory .

Keywords: participatory e-leaming environment, brief content presentation style, technological acceptance dimensions .

الكلمات الرئيسية