اثر بيئة تعلم نقال قائمة على النمط الکلي لتقديم المحتوي وتحکم المتعلم على تنمية مهارات استخدام بيئة التطوير المتکاملة لدى طلاب تکنولوجيا التعليم

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

کلية التربية جامعة الفيوم

المستخلص

المستخلص:

هدف البحث الحالي إلى تصميم بيئة تعلم نقال لقياس التفاعل بين اسلوب تقديم المحتوي الکلي وتحکم المتعلم على تنمية مهارات استخدام بيئة التطوير المتکاملة لدي طلاب تکنولوجيا التعليم ، وللوصول لهذا الهدف تم إعداد قائمة معايير بيئة التعلم النقال في البحث الحالي، وتکونت عينة البحث من (20) طالبا من طلاب الدبلوم المهنية تخصص تکنولوجيا تعليم ، وتم تصنيفهم في ضوء تطبيق مقياس أسلوب التعلم لفيلدر سلفرمان ، واستخدم الباحث التصميم التجريبي 1x1 ، وتم تطبيق أساليب المعالجة الإحصائية المناسبة باستخدام برنامج 22).SPSSV ) ، وتوصلت نتائج البحث إلى : وجود اثر لبيئة التعلم النقال القائمة على النمط الکلي لتقديم المحتوي وتحکم المتعلم على تنمية مهارات استخدام بيئة التطوير المتکاملة

Abstract

The current research attempted to design a mobile learning environment for measuring the interaction between the whole content introducing pattern and learner’s control in improving Integrated Development Environment Skills among education technology students. And for achieving this goal, a criteria list of the mobile learning environment was prepared for the purpose of the current research. The sample of the research consisted of (20) students; from whom enrolled in the professional diploma- education technology department. These students were classified after implementing the learning style scale of Felder Silverman. The researchers used the (1x1) design. In addition, suitable statistical analysis was applied using (SPSS v.22). The research results indicated that there was a positive Effect of Mobile Learning Environment Based on whole Content Introducing Pattern and Learner’s Control in Improving Integrated Development Environment Skills among education technology students

الكلمات الرئيسية