An Investigation of the relationship between EFL-Egyptian University Students’ Oral-Presentation Skills and their Meta-cognitive Awareness

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 قسم المناهج وطرق تدريس اللغة الانجليزية کلية التربية جامعة الفيوم

2 کلية التربية - جامعة الفيوم

المستخلص

Abstract
The present study focused on investigating the relationship between the EFL-Egyptian university students’ Oral-Presentation Skills and their Meta-Cognitive awareness. The participants of the study were the freshmen physiotherapy students at Bani-Sweif University, Egypt, the participants of the study were ‘40’ participants, (N= 40). The participants’ metacognitive awareness was measured by a sub-linguistic self-efficacy scale, which is the metacognitive awareness sub-scale that was prepared by the researcher. The aim is to find the correlational relationship between the EFL Egyptian University Students’ Oral-presentation skills and their meta-cognitive awareness. Results demonstrated that there is substantial positive correlation between the participants’ Oral-Presentation Skills and their linguistic self-efficacy as whole but there is a negative relationship between oral-presentation skills and students’ metacognitive awareness.
مستخلص البحث:
يركز البحث الحالي على إيجاد العلاقة بين مهارات العرض الشفهي في اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية والوعي بما وراء المعرفة لدي طلاب الجامعات المصرية. تتكون عينة البحث من ٤٠ طالب من طلاب الفرقة الأولي من كلية العلاج الطبيعي، جامعة بني سويف، مصر. وقد تم قياس الوعي بما وراء المعرفة لدي الطلاب من خلال تحليل مقياس الكفاءة الذاتية اللغوية الذي أعدته الباحثة بنفسها، فمن خلال الإجابة على أسئلة المقياس المختلفة تم التعرف على مشكلات المتعلمين. وكانت نتائج البحث كالتالي: لا يوجد علاقة بين مهارات العرض الشفهي لدي طلاب الجامعات المصرية وكذلك الوعي بما وراء المعرفة لديهم. 
كلمات رئيسية: مهارات العرض الشفهي، الوعي بما وراء المعرفة.

الكلمات الرئيسية