An Investigation of the relationship between Egyptian EFL University Students’ Oral-Presentation Skills and their autonomy

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 قسم المناهج وطرق تدريس اللغة الانجليزية کلية التربية جامعة الفيوم

2 کلية التربية - جامعة الفيوم

المستخلص

Abstract
The present study focused on investigating the relationship between the EFL-Egyptian university students’ Oral-Presentation Skills and their autonomy. The participants of the study were the freshmen physiotherapy students at Bani-Sweif University, Egypt, the participants of the study were ‘40’ participants, (N= 40). The participants’ autonomy was measured by a linguistic self-efficacy sub-scale, which is autonomy scale that was prepared by the researcher. The aim is to find the correlational relationship between the EFL Egyptian University Students’ Oral-presentation skills and their autonomy. Results demonstrated that there is substantial positive correlation between the participants’ Oral-Presentation Skills and their linguistic self-efficacy as whole but there is a negative relationship between oral-presentation skills and the participants’ autonomy.
مستخلص البحث:
يركز البحث الحالي على إيجاد العلاقة بين مهارات العرض الشفهي في اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية واستقلال طلاب الجامعات المصرية الذاتي في التعلم. تتكون عينة البحث من ٤٠ طالب من طلاب الفرقة الأولي من كلية العلاج الطبيعي، جامعة بني سويف، مصر. وقد تم قياس استقلال الطلاب الذاتي في التعلم من خلال تحليل مقياس الكفاءة الذاتية اللغوية الفرعي (مقياس استقلال الطلاب الذاتي في التعلم) الذي أعدته الباحثة بنفسها، فمن خلال الإجابة على أسئلة المقياس المختلفة تم التعرف على مشكلات المتعلمين. وكانت نتائج البحث كالتالي: توجد علاقة بين مهارات العرض الشفهي والكفاءة الذاتية اللغوية ككل ولكنه لا توجد علاقة بين مهارات العرض الشفهي لدي طلاب الجامعات المصرية واستقلال الطلاب الذاتي في التعلم. 
كلمات رئيسية: مهارات العرض الشفهي، استقلال المتعلمين.

الكلمات الرئيسية