The Effect of Design Thinking in Hybrid Learning Environment on Developing the Required Persuasive Speaking Skills and Academic Self Concept for 4th Year English Section Students of the Faculty of Education, Helwan University

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

کلية التربية - جامعة حلوان

المستخلص

 هدفت الدراسة الي تنمية مهارات التحدث الاقناعى ومفهوم الذات الاکاديمى لطلاب الفرقة الرابعة شعبه لغة انجليزية کلية التربية جامعة حلوان باستخدام  التفکير التصميمي فى بيئة تعلم الهجين والعينة تکونت من ٨٢ طالب من طلاب الفرقة الرابعة شعبه لغة انجليزية کلية التربية جامعة حلوان وقد تم تحديد المهارات وجوانب مفهوم الذات الاکاديمى تم تصميم الاختبار لمهارات التحدث الاقناعى واستبيان مفهوم  الذات الاکاديمى استمرت التجربة ثلاثة أشهر استخدم المنهج الوصفى التحليلى وشبه التجريبي وبتحليل النتائج قد تم التحقق من فاعلية التفکير التصميمى فى بيئة تعلم الهجين فى تنمية مهارات التحدث الاقناعى ومفهوم الذات الاکاديمى لطلاب الرابعة شعبه لغة انجليزية کلية التربية جامعة حلوان وقد اقترحت الدراسة أن يولي المعلمون الاهتمام اللازم لتنمية مهارات التحدث الاقناعي ومفهوم الذات الأکاديمي من خلال التفکير التصميمي في بيئة التعلم الهجين ، بالإضافة إلى استخدام التفکير التصميمي في تطوير جوانب لغوية أخرى لدي الطلاب المعلمين بکلية التربية جامعة حلوان.

الكلمات الرئيسية


The Effect of Design Thinking in Hybrid Learning Environment  on Developing the Required Persuasive Speaking  Skills and Academic Self Concept for 4th Year English Section Students of the Faculty of Education, Helwan University

Dr .Manal Farouk Mohammed

Assistant professor of Curriculum and EFL Instruction

Faculty of Education,  Helwan of University

Abstract                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

The study aimed at developing the required persuasive speaking  skills and academic self concept for the 4th year English Section students of the Faculty of Education, Helwan University through  using  design thinking in hybrid learning environment. The participants of the study were 82who represented the study  group . They split into A-B teams  as they  alternate sessions between being at home and being in person . The study employed a persuasive speaking  skills test and an  academic self concept questionnaire . The necessary persuasive speaking skills and the academic self concept aspects   were determined through the use of two checklists approved by a jury of specialists in teaching EFL. The experiment lasted for three  months. The analytical descriptive method and quasi experimental design were followed. The statistical analysis of the obtained data from the two administrations of the test  and two applications of  academic self concept scale confirmed the effect of using  design thinking in hybrid learning environment on developing persuasive speaking  skills and academic self concept for the 4th year English students of  the Faculty of Education, Helwan University.Thus,the aim of the study was  achieved as using design thinking in hybrid learning environment showed a large effect size on developing persuasive speaking  skills and academic self concept  for the participants . Based on the results, it wasrecommended that teachers should give due attention to the development of persuasive speaking skills and   academic self concept through   design thinking in hybrid learning environment .In addition, using  design thinking in developing other language   aspects was suggested.

Keywords: design thinking ,persuasive speaking  skills,hybrid learning environment and academic self concept