نوع المستند : المقالة الأصلية
المؤلفون
1 کلية التربية - جامعة الفيوم
2 أستاذ المناهج وطرق تدريس العلوم وعميد کلية التربية السابق ورئيس قسم المناهج وطرق التدريس کلية التربية - جامعة الفيوم
3 قسم تکنولوجيا التعليم - کلية تربية - جامعة حلوان
4 قسم المناهج وطرق التدريس تخصص تکنولوجيا التعليم - کلية التربية - جامعة الفيوم
المستخلص
الكلمات الرئيسية
The aim of the current research is to design an adaptive learning environment and measure its impact on the development of graduate students' attitude towards education technology specialization towards electronic learning environments, and to reach this goal a list of adaptive e-learning environment criteria was prepared in the current research, and the research sample consisted of (15) students, and they were divided To two experimental groups according to the result of solving the measures of the learning style of Flder Silverman, and the global experimental design x1 was used, and appropriate statistical treatment methods were applied using the SPSV program (22). Education towards electronic learning environments.