أنماط التعليم الجامعي في ظل عصر اقتصاد المعرفة "دراسة تحليلية"

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 قسم أصول التربية - کلية التربية - جامعة الفيوم

2 کلية التربية جامعة الفيوم

3 التدريس بکلية التربية

المستخلص

يهدف البحث الحالي التعرف إلى مفهوم اقتصاد المعرفة، وخصائصه، وأهم متطلباته، ودراسة انعکاس اقتصاد المعرفة على بعض عناصر منظومة التعليم الجامعي، ولتحقيق ذلک اعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي، وقد خلص البحث إلى مجموعة من الأفکار المقترحة لتطوير منظومة التعليم الجامعي .
the current research aims to identify the concept of the knowledge economy, its characteristics, and its most important requirements, and to study the reflection of the knowledge economy on some elements of the university education system, and to achieve this, the study relied on the descriptive and analytical approach, and the research concluded with a set of proposed ideas to develop the university education system.
يهدف البحث الحالي التعرف إلى مفهوم اقتصاد المعرفة، وخصائصه، وأهم متطلباته، ودراسة انعکاس اقتصاد المعرفة على بعض عناصر منظومة التعليم الجامعي، ولتحقيق ذلک اعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي، وقد خلص البحث إلى مجموعة من الأفکار المقترحة لتطوير منظومة التعليم الجامعي .
the current research aims to identify the concept of the knowledge economy, its characteristics, and its most important requirements, and to study the reflection of the knowledge economy on some elements of the university education system, and to achieve this, the study relied on the descriptive and analytical approach, and the research concluded with a set of proposed ideas to develop the university education system.

الكلمات الرئيسية


the current research aims to identify the concept of the knowledge economy, its characteristics, and its most important requirements, and to study the reflection of the knowledge economy on some elements of the university education system, and to achieve this, the study relied on the descriptive and analytical approach, and the research concluded with a set of proposed ideas to develop the university education system.